Sandali BareFlexx


Ko se je pojavil trend bosonogega teka, sem se tudi sam podal v tekanje brez oz. z minimalno obutvijo. Ker sam rad tečem hitreje sem kmalu ugotovil, da mi pravi bosonogi tek ne odgovarja preveč, saj sem moral tempo vedno prilagajati terenu. In ker sam tečem večinoma po zelo razgibanem terenu in slabi podlagi je moj tempo bil prej podoben polževemu kot tempu normalnega tekača. Ugotovil sem, da mi minimalistična obutev vseeno omogoča naravni tek, s tem da moja hitrost teka ne trpi preveč.

Po začetnem navdušenju sem minimalistični tek kasneje malo opustil, kar pa se ni izkazalo za najboljšo rešitev. Zopet so se mi namreč pojavile težave s koleni. Ker sam veliko kilometrov pretečem z vlečnim psom (tako imenovani canicross) so kolena še bolj trpela. Zaradi težav kolen sem zopet presedlal na minimalne copate in kolena so se neverjetno izboljšala. V klasičnih copatih (z nizkim padcem in čim manj blaženja) tako tečem le z psom, saj je tam kontrola gibanja precej manjša in hitrost velika.

Večino treningov odtečem v Vibramovih »fivefingersih«, vendar me je že dolgo mikalo, da bi preizkusil prave tekaške sandale. Na spletu sem zasledil sandale BareFlexx in jih preizkusil. Sandali so narejeni po naročilu, kar pomeni, da se idealno prilegajo posamezni nogi. Guma na podplatu je zelo prožna in nudi zelo dobre informacije glede same podlage. Potrebno pa se je zavedati, da je zaščita pred ostrimi deli zelo majhna. Sandale sam uporabljam za tek po urejenih površinah ter za hojo. Hoja z njimi je zelo udobna, medtem ko je pri teku potrebno biti malo pazljiv pri fazi pristanka, da se slučajno guma zaradi prožnosti ne spodviha. Pri pazljivem teku s pravilno tehniko teh težav ni. Elastične vrvice nudijo zelo dober oprijem sandala na nogo in tudi omogočajo dobro nastavitev. Sam sem se moral le navadit na vrvico med prsti, ki me je na začetku precej motila. Nikoli nisem namreč nosil take vrste sandalov. Na težjih terenih je potrebno biti zelo pazljiv, saj podplat nudi zelo malo zaščite, prav tako pa je nevarnost udarca s prsti v kakšno oviro na poti.

Za konec lahko napišem da sem z sandali zadovoljen. Idealni so mi predvsem za hojo, pri teku pa se zelo dobro obnesejo na urejenih površinah (predvsem v vročih dneh). Verjamem pa, da jih kak bolj izkušen bosonogi tekač z lahkoto uporablja tudi na najzahtevnejših terenih. Sam na takih terenih vseeno potrebujem malenkostno več zaščite.
Zapisal : Patrik

0 komentarji:

Objavite komentar

 

Social

Barefoot Runners Society

Video

Instagram

Instagram